גנץ הניח את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

אבי רבינא וקובי פינקלר No Comments on גנץ הניח את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

שר הביטחון, בני גנץ, הגיש את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט למזכירות הממשלה: "צורך לאומי- נושא שנמצא בלב ליבה של מערכת הביטחון"

בני גנץ צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון, בני גנץ הגיש היום (ראשון) למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה של משרד הביטחון, בתיאום עם משרד המשפטים, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. זאת, על פי הודעתו "לאחר עבודת מטה יסודית, פגישות עם מומחים וסבב מקצועי שנערך בנושא".

גנץ אמר בעקבות הגשת ההצעה: "היום, בתום עבודת מטה יסודית, הגשתי למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הקמת הוועדה הכרחית למערכת הביטחון ולמדינת ישראל – אם לא נברר את האמת לא נוכח להפיק לקחים לעתיד".

צילום וידאו: טל עוז / משרד הביטחון

צילום: פלאש 90

שר הביטחון הדגיש: "זה לא עניין אישי – אלא צורך לאומי. מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של מערכת הביטחון, ומהווה צורך ביטחוני ראשון במעלה על מנת לשמור את אמון האזרחים בה ובמקבלי ההחלטות. אני מודה לשר המשפטים גדעון סער, לייעוץ המשפטי לממשלה ולצוותים המקצועיים במשרד הביטחון, ובטוח שהקמת הוועדה ועבודתה, יתרמו רבות לביטחון ישראל".

התנועה לאיכות השלטון, שהובילה את המאבק להקמת הוועדה, הגיבה על הצעת המחליטים: "זהו ניצחון ענק לתנועה לאיכות השלטון ולחברה האזרחית בישראל שהובילו מאבק אזרחי חסר תקדים, כדי שפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה תיחקר".

צילום: פלאש 90

"זה ארבע שנים שהתנועה לאיכות השלטון פועלת נמרצות להקמת ועדת החקירה ולפיזור הערפל בפרשת השחיתות הביטחונית החמורה. עשינו זאת בתחקיר מעמיק שהבשיל לכדי עתירה לבג״ץ בצירוף תצהירים של יותר מ-50 מראשי מערכת הביטחון לשעבר, עשינו זאת במחאה נחושה ועקבית יחד עם עשרות אלפי אזרחים ואזרחיות אכפתיים שיצאו לרחובות – והנה אנו מגיעים לרגע האמת.

״אנו מברכים את שר הביטחון בני גנץ ואת שר המשפטים גדעון סער, ומזכירים שהיום אנחנו אך צועדים את הצעד הראשון בישורת האחרונה. נותרה עוד דרך ארוכה בפנינו על מנת להסיר את העננה השחורה הרובצת מעל הפרשה, וכעת הכדור נמצא בידיו של ראש הממשלה – ואנו מצפים ממנו שיקדם ללא שיהוי נוסף את הקמת הוועדה. חשיפת האמת בפרשה רגישה זו היא אינטרס ציבורי ממדרגה ראשונה.

"התנועה לאיכות השלטון מודה לשרי הממשלה, מודה לציבור הרחב שתמך במאבק, ומודה בפרט לפורום הביטחוני – 55 בכירים לשעבר במערכות הביטחון אשר נרתמו למאבק ועשו לילות כימים על מנת להביא להקמתה של הוועדה".



0 תגובות